Celny opis rzeczywistości

Skuteczna kreacja przyszłości

biurko-650x240

Jarosław Rybak – doświadczenie praktyka

Pierwsze szkolenie związane z Public Relations zaliczyłem w 1996 r. Był to tygodniowy kurs organizowany na zlecenie Agencji Rozwoju Międzynarodowego USA (US AID).

W 2007 r. zostałem rzecznikiem prasowym MON. Rozpoczynała się wtedy „bojowa misja” w Afganistanie, dlatego w ramach zarządzania informacją w kryzysie odpowiadałem za wdrożenie pierwszej procedury związanej ze „zdarzeniami kryzysowymi w wojsku”, dotyczącej informowania o żołnierzach, którzy zginęli lub zostali ranni. W efekcie półrocznych działań związanych z komunikowaniem MON wzrosło poparcie dla misji w Afganistanie. Według CBOS z 16 proc. poparcie wzrosło do 22 proc. Jednocześnie – z 78 proc. do 72 proc. – spadła też liczba Polaków, którzy nie popierali misji. Z tego sondażu jestem szczególnie usatysfakcjonowany, ponieważ potrafiliśmy w MON przekonać Polaków do udziału w wojnie w Afganistanie.

W 2009 r., w Biurze Bezpieczeństwa Narodowego, byłem twórcą oraz dyrektorem Departamentu Komunikacji Społecznej. Realizowałem projekty dla Prezydenta RP. W latach 2013 – 2020 odpowiadałem za komunikację społeczną Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie – jednego z najważniejszych szpitali w Polsce. W latach 2017 – 2019 pracowałem w Kancelarii Premiera. Byłem m.in. dyrektorem Centrum Informacyjnego Rządu. W 2020 r. odpowiadałem za komunikowanie Forum Ekonomicznego. Było to spore wyzwanie, gdyż ze względu na pandemię to największe w Europie Środkowo-Wschodniej spotkanie biznesu i polityki zostało przeniesione. Zamiast tradycyjnie odbyć się w Krynicy Zdroju zorganizowano je w Karpaczu.

Od kilkunastu lat współpracuję z Wojskowym Klubem Biegacza META z Lublińca. W tym czasie „Bieg Katorżnika” z kameralnej imprezy wzorowanej na szkoleniu żołnierzy jednostek specjalnych, stał się jedną z najlepiej rozpoznawalnych masowych imprez ekstremalnych w Polsce. Od pierwszej edycji współdziałam także z GROM CHALLENGE. To bieg organizowany na dawnym poligonie jednostki GROM przez pierwszych żołnierzy tej formacji.

Od 2011 r. prowadzę CREATIO PR – firmę doradczą. W ramach CSR angażuję się się w budowę społecznego szacunku dla żołnierzy oraz promocji tradycji wojskowej.

Oferta Creatio PR

Strategie komunikacyjne, reagowanie w sytuacjach kryzysowych, niesztampowe rozwiązania, nawiązywanie relacji z partnerami niezbędnymi do realizacji wyznaczonych celów, logiczna argumentacja, planowanie działań obniżających koszty ponoszone przez Klienta. Te – i wiele innych – elementów składają się na skuteczną komunikację społeczną.

Żeby jednak ta komunikacja była faktycznie skuteczna i przekonywała autentyzmem – musi być planowana oraz prowadzona dyskretnie. Dlatego na tej stronie nie ma standardowej oferty komercyjnej. Z potencjalnymi Klientami i Partnerami rozmawiamy indywidualnie, efekty ustaleń zachowując w dyskrecji.

Publikacje o siłach specjalnych

Od 1997 r. piszę o polskich siłach specjalnych. Byłem na misjach w Kosowie, Macedonii, Bośni, Kuwejcie, Iraku, Afganistanie, Litwie oraz Kongu. Jako jedyny dziennikarz z Polski, w 2006 r., uczestniczyłem w ćwiczeniach Sił Odpowiedzi NATO na Wyspach Zielonego Przylądka.

W 2004 r. zostałem pierwszym dziennikarzem, któremu Kapituła ds. Odznaki GROM przyznała Honorową Odznakę Jednostki Specjalnej GROM. Ma numer 035. To znaczy, że wcześniej – w ciągu kilkunastu lat istnienia oddziału – w podobny sposób wyróżniono zaledwie 34 osoby. W 2011 r. otrzymałem Odznakę Pamiątkową Jednostki Wojskowej Komandosów z Lublińca. W 2012 r., jako jedyny przedstawiciel mediów otrzymałem medal z okazji pięciolecia istnienia Dowództwa Wojsk Specjalnych.

LUBLINIEC.PL. Cicho i skutecznie. Tajemnice najstarszej jednostki specjalnej WPDrugie, uaktualnione wydanie bestsellera z 2011 r. już od października w księgarniach!